Features of teaching subjects (disciplines) that have a chemical component
Віталій Каращук, викладач-методист, Ольга Шевчук, викладач Вищого професійного училища Львівського державного університету безпеки життєдіяльності (м. Вінниця)
Vitaliy Karashchuk, methodologist lecturer Olga Shevchuk, lecturer of the Higher Professional School of Lviv State University of Life Safety (Vinnytsia)
Анотація. У статті висвітлено актуальні питання щодо оновлення особистісного бачення змісту дидактики та творчого підходу у формуванні інтересу як основи мотивації. Виокремлено загальну роль, мету та перспективи впровадження інноваційних і нетрадиційних підходів у забезпеченні позитивної мотивації у здобутті знань, формуванні стійких інтересів до предмета вивчення. Наведено власні приклади у розв’язанні питань щодо особливостей викладання предметів (дисциплін), що мають хімічну складову, як елемента інформаційного освітнього середовища.
Abstract. The article highlights current issues regarding the updating of personal perceptions of the content of didactics and a creative approach to fostering interest as the basis of motivation. It outlines the general role, purpose, and prospects for implementing innovative and non-traditional approaches to ensuring positive motivation in the acquisition of knowledge, as well as the formation of lasting interests in the subject of study. Personal examples are provided in addressing the features of teaching subjects (disciplines) that have a chemical component as an element of the informational educational environment.
№1,2025