Assessment of students’ academic achievements as a tool for learning and motivation
Валентина Бойко, голова циклової комісії інформаційно-економічних дисциплін | Валентина Матвієнко, методист ВСП «Технолого-економічний фаховий коледж Білоцерківського НАУ» |
Valentyna Boiko, Head of the Cycle Commission of Information and Economic Disciplines, Valentyna Matvienko, Methodologist at the Vocational College of Technology and Economics of Bila Tserkva NAU |
Анотація. У статті розглянуто теоретичні та практичні підходи до оцінювання у закладах фахової передвищої освіти як способу зворотного зв’язку між викладачами та студентами, проблеми, що виникають під час оцінювання результатів навчання, та необхідність використання різноманітних видів, форм та методів контролю для встановлення рівня навчальних досягнень студентів закладів фахової передвищої освіти.
Abstract. The article examines theoretical and practical approaches to the assessment in the institutions of vocational higher education as a way of feedback between teachers and students, the problems that exist in the assessment of learning outcomes and the need to use various types, forms and methods of control in establishing the level of educational achievements of students of the institutions of professional pre-higher education.
№1, 2025