Methods for assessing students’ knowledge in the context of distance and asynchronous learning style
Станіслав Марулін, к.т.н., викладач ВСП “Новокаховський політехнічний фаховий коледж Національного університету “Одеська політехніка”
Stanislav Marulin, PhD in Engineering, Lecturer Novokakhovka Polytechnic Vocational College National University “Odesa Polytechnic”
Анотація. У статті окреслені проблеми дистанційної форми навчання в умовах воєнного стану та запровадження асинхронних підходів до виконання різних видів навчальних робіт студентів. Запропонована методика оцінювання знань студентів враховує відвідуваність занять, присутність на конкретній парі, термін здачі та якість виконання роботи, рівень використання інструментів штучного інтелекту.
Abstract. The article outlines the problems of remote learning during martial law and the implementation of asynchronous approaches to performing various types of academic tasks for students. A methodology for assessing students’ knowledge is proposed, which considers attendance, presence at specific classes, deadlines for submitting assignments, the quality of work performed, and the level of use of artificial intelligence tools.
№1,2025