The use of logarithmic exercises and body percussion in the training of future leaders of choreographic collectives
Наталія Воляник, викладач-методист Комунального закладу Львівської обласної ради «Бродівський фаховий педагогічний коледж імені Маркіяна Шашкевича»
Nataliia Volianyk, methodologist lecturer of the Communal Institution of the Lviv Regional Council “Brody Professional Pedagogical College named after Markian Shashkevych”
Анотація. У статті розглянуто підходи до інтеграції логоритмічних вправ і технік body percussion у підготовку здобувачів освіти, які прагнуть стати керівниками дитячих хореографічних колективів. Описано методи, що сприяють розвитку творчого мислення, музичних навичок і фізичної координації, необхідних для майбутніх педагогів у сфері хореографії.
Abstract. The article explores approaches to integrating logorhythmic exercises and body percussion techniques into the training of students aspiring to become leaders of children’s dance ensembles. It presents methods that enhance creative thinking, musical skills, and physical coordination, essential for future educators in the field of choreography.
№1,2025