Implementation of “Icebreakers” in the Educational Process of Vocational Pre-Higher Education Institutions Under Synchronous Learning Conditions
Олена Борзик, доктор філософії, викладач Харківського педагогічного фахового коледжу Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради
Olena BORZYK,
PhD, Lecturer at Kharkiv Pedagogical Vocational College
of the Municipal Institution “Kharkiv Humanitarian-Pedagogical Academy”
of the Kharkiv Regional Council
Анотація. У статті розглянуто особливості упровадження «криголамів» в освітній процес закладів фахової передвищої освіти за умов синхронного режиму навчання. Наведено приклади реалізації вправ на знайомство, вправ-вітань, щоденних новин, ресурсних вправ і завершального кола під час проведення аудиторних занять в синхронному режимі навчання.
Abstract. The article examines the peculiarities of the introduction of «icebreakers» into the educational process of vocational higher education institutions under the conditions of a synchronous mode of education. Examples of implementation of familiarization exercises, greeting exercises, daily news, resource exercises, and the final round during classroom classes in synchronous learning mode are given.